Default user image.

Lina Ahlgren

Default user image.

What's in it for me? : Co-creation mellan studenter, lärare och bibliotekarier i skapandet av e-lärobjekt

• Linda Grandsjö
  • Lina Ahlgren
  • Annika Nilsson

I detta paper presenteras ett skandinaviskt utvecklingsprojekt med målsättning att stötta studenternas självständiga informationshantering och lärprocess. Lärare, studenter och bibliotekarier vid universiteten i Lund, Århus och Bergen har tillsammans utvecklat aktiverande e-lärobjekt som i en ämneskontext stödjer studenterna i deras förståelse för och användning av informationskompetens.

• Samhällsvetenskapliga fakultetens bibliotek
  • LTH:s bibliotek