Webbläsaren som du använder stöds inte av denna webbplats. Alla versioner av Internet Explorer stöds inte längre, av oss eller Microsoft (läs mer här: * https://www.microsoft.com/en-us/microsoft-365/windows/end-of-ie-support).

Var god och använd en modern webbläsare för att ta del av denna webbplats, som t.ex. nyaste versioner av Edge, Chrome, Firefox eller Safari osv.

Default user image.

Maria Björklund

Bibliotekarie

Default user image.

Dyslexic Students: Success Factors for Support in a Learning Environment

Författare

  • Maria Björklund

Summary, in English

This study examines possible success factors when developing technical solutions for dyslexic students. Findings in the literature, in a web survey answered by students and in the experiences from the development process at the Medical Faculty Library, Lund University, were used to find out potential success factors and difficulties. The literature found describes what dyslexia is, the situation for dyslexic students and available technical compensatory devices. One conclusion is that it is important to recognize the needs of individual students and choose flexible technical solutions.

Avdelning/ar

  • Stöd till forskning och lärande

Publiceringsår

2011

Språk

Engelska

Sidor

423-429

Publikation/Tidskrift/Serie

Journal of Academic Librarianship

Volym

37

Issue

5

Dokumenttyp

Artikel i tidskrift

Förlag

Elsevier

Ämne

  • Information Studies

Status

Published

ISBN/ISSN/Övrigt

  • ISSN: 0099-1333